- Burmistrz
- Zastępca Burmistrza
- Sekretarz
- Skarbnik
- Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
- Wydziały/ Referaty
- Regulamin organizacyjny
- Kodeks Etyki
- Deklaracja dostępności
- RODO
- Kontakt
Fundusz sołecki - najważniejsze terminy i zasady
2021-07-05 08:37
Fundusz sołecki - najważniejsze terminy i zasady
Wysokość funduszu sołeckiego zależy od liczby mieszkańców na dzień 30 czerwca i bieżących dochodów gminy w przeliczeniu na jednego mieszkańca.
Nadzór i koordynację spraw związanych z Funduszem Sołeckim pełni Sekretarz Miasta i Gminy Chorzele. Wszystkie Wydziały i Referaty Urzędu wyznaczyły osoby do współpracy w zakresie realizacji zadań wynikających z ustawy o funduszu sołeckim.
TERMINY WAŻNE DLA SOŁECTW
1. Do 31 lipca 2021 roku - Burmistrza Miasta i Gminy Chorzele przekaże wszystkim sołtysom w Gminie oraz Przewodniczącemu Samorządu Mieszkańców Miasta Chorzele - informację o wysokości środków, jakie będą przysługiwały poszczególnym sołectwom w następnym roku budżetowym.
2. Do 30 września 2021 roku - z inicjatywy sołtysa, Rady sołeckiej bądź minimum 15 pełnoletnich mieszkańców sołectwa, musi odbyć się zebranie/zebrania wiejskie, które uchwala formalny i szczegółowy wniosek zawierający proponowane zadanie, na jakie przeznaczony ma być fundusz sołecki. Zadanie to musi wpisywać się w zadania własne Gminy oraz Staregię Rozwoju Gminy.
3. Do 30 września - wniosek, o którym mowa (wraz z wymaganymi dokumentami) należy złożyć Burmistrzowi. Złożony później nie będzie ważny i zostanie odrzucony. Termin ten jest ustawowo nieprzekraczalny.
4. W celu ułatwienia przygotowania wniosku i odbycia zebrania wiejskiego - Burmistrz wyda Zarządzenie w sprawie regulaminu funduszu sołeckiego, w którym znajdą się m.in. wzory dokumentów: wniosku, uchwały zebrania wiejskiego, protokołu z odbytego zebrania.
5. Uchwalony wniosek, który spełnił wymagania, musi przejść procedurę wprowadzenia do budżetu Gminy. Budżet uchwala Rada Miejska w Chorzelach w kolejnych miesiącach.
6. Zadania ze środków funduszu sołeckiego realizowane są zgodnie z opisem we Wniosku do końca kolejnego roku budżetowego.
1. Do 31 lipca 2021 roku - Burmistrza Miasta i Gminy Chorzele przekaże wszystkim sołtysom w Gminie oraz Przewodniczącemu Samorządu Mieszkańców Miasta Chorzele - informację o wysokości środków, jakie będą przysługiwały poszczególnym sołectwom w następnym roku budżetowym.
2. Do 30 września 2021 roku - z inicjatywy sołtysa, Rady sołeckiej bądź minimum 15 pełnoletnich mieszkańców sołectwa, musi odbyć się zebranie/zebrania wiejskie, które uchwala formalny i szczegółowy wniosek zawierający proponowane zadanie, na jakie przeznaczony ma być fundusz sołecki. Zadanie to musi wpisywać się w zadania własne Gminy oraz Staregię Rozwoju Gminy.
3. Do 30 września - wniosek, o którym mowa (wraz z wymaganymi dokumentami) należy złożyć Burmistrzowi. Złożony później nie będzie ważny i zostanie odrzucony. Termin ten jest ustawowo nieprzekraczalny.
4. W celu ułatwienia przygotowania wniosku i odbycia zebrania wiejskiego - Burmistrz wyda Zarządzenie w sprawie regulaminu funduszu sołeckiego, w którym znajdą się m.in. wzory dokumentów: wniosku, uchwały zebrania wiejskiego, protokołu z odbytego zebrania.
5. Uchwalony wniosek, który spełnił wymagania, musi przejść procedurę wprowadzenia do budżetu Gminy. Budżet uchwala Rada Miejska w Chorzelach w kolejnych miesiącach.
6. Zadania ze środków funduszu sołeckiego realizowane są zgodnie z opisem we Wniosku do końca kolejnego roku budżetowego.
Czytano: 3715 razy
21.04.2023
13.04.2023
07.04.2023
07.04.2023
05.04.2023
03.04.2023
27.03.2023
24.03.2023
23.03.2023
21.04.2023
13.04.2023
07.04.2023
07.04.2023
05.04.2023
03.04.2023
27.03.2023
24.03.2023
23.03.2023
24.02.2021
Konsultacje PGNiG dla mieszkanców Miasta i Gminy Chorzele ||| INFORMACJA O KORONAWIRUSIE ||| Zwrot podatku akcyzowego ||| Wywiad z Burmistrz Miasta i Gminy Chorzele Beatą Szczepankowską. |||

























Copyright © Oficjalny Portal Informacyjny Urzędu Miasta i Gminy Chorzele
zeto![[ZAMKNIJ]](Zasoby/Grafiki/close-img.png)